fbpx

חיישן טמפרטורה

חיישן טמפרטורה

לטמפרטורה וללחות עשויה להיות השפעה רבה על מכשירים שונים, על צמחים שונים ועל דברים רבים אחרים ולכן לעיתים יש צורך במדידה וניטור שלהם. מדידה וניטור היא לאו דווקא בשביל להתריע במצב בו הטמפרטורה קיצונית ועלולה לגרום לנזק בטווח המידי אלא גם מעקב ארוך טווח אחר שינויים בטמפרטורה בחלל מסוים בכדי ללמוד את הטמפרטורה המשתנה באיטיות. מדידה כזו עשויה ללמד על השפעות הטמפרטורה ועל מהי הטמפרטורה הנכונה ביותר במצבים שונים ולאלמנטים שונים. הנה כמה דוגמאות לשימוש בחיישן טמפרטורה ואיפה צריך אותו.

לשימוש במגוון מקומות:

  • חדר שרתים – החיישן עשוי להיות יעיל בחדר שרתים בו צריך לשמור על טמפרטורה מסוימת ובעיקר, לעקוב אחר הטמפרטורה ועל ההשפעה שלה על השרתים וציוד המיחשוב.
  • מקרר – מקר הוא אולי המקום האידיאלי ביותר לארח את החיישן. אם רוצים לדעת האם הוא עובד כמו שצריך והאם הוא נשאר עם טמפרטורות יציבות ומה קורה כשפותחים וסוגרים את הדלת, אפשר לעשות את זה עם החיישן. בעיקר בתעשיית המזון בה עושים שימוש במקררים תעשייתיים, החיישן עשוי לספק לא מעט מידע.
  • חממות – הטמפרטורה והלחות גם הם משפיעים על הצמחים ויש חשיבות עליונה למדידת הטמפרטורה בחממה כל הזמן.
  • מחסנים – מחסנים בהם מאוחסן ציוד שיכול להינזק מטמפרטורה לא מתאימה צריכים גם הם חיישן טמפרטורה למעקב תמידי.

פעולת החיישן

חיישן הטמפרטורה עושה את עבודתו ומעביר את הנתונים לשרת ייעודי אשר מרכז אותם ומאפשר לגשת אליהם בצורה אינטרנטית ייעודית. החיישן עצמו עובד על סוללה אך בכדי שהסוללה לא תיגמר במהירות הוא נמצא רוב הזמן על מצב "שינה". הוא מוגדר מראש בכל כמה זמן הוא "יתעורר" ויבצע את המדידה שלו, ובין לבין הוא לא צורך סוללה מה שמאריך את חייה בזמן רב. בשגרה הוא מעביר אם כן נתונים אליהם ניתן לגשת ולבחון אותם אך ב"חירום" או במילים אחרות – כשיש חריגה משמעותית, הוא יעביר דיווח מידי באמצעות הודעת SMS או באמצעות העברת דואר אלקטרוני מיידי.

מאפיינים חשובים

חיישן טמפרטורה צריך להיות בעל כמה מאפיינים חשובים בכדי שהוא ייחשב לחיישן טוב. הוא צריך לספק את האופציה של מצב "שינה" בכדי שהסוללה תאריך ימים כמה שיותר עד לכדי כמה שנים, הוא צריך להיות עם רמת דיוק של חצי מעלה, לא יותר. הוא צריך להיות בעל טווח מדידה גדול כמה שיותר והוא צריך לעבוד בתדרים שמאושרים בארץ.

חיישן טמפרטורה אם כן הוא מכשיר נצרך התעשיות שונות והוא כלי אפקטיבי מאוד למעקב אחר טמפרטורה במקומות מסוימים. בחירת חיישן טמפרטורה איכותי עשויה לא רק לשמור על הציוד בעסק אלא גם לספק את השקט הנפשי עם הידיעה שיש מעקב תמידי איכותי ושכל תקלה משמעותית תדווח ותטופל כמה שיותר מהר.

לפרטים נוספים והזמנות
לשיחת ייעוץ והצעות מחיר, השאר פרטים
דילוג לתוכן